Na długie rozgrywki Energia dla graczy 100% energii prosto z natury
Ori and the Will of the Wisps – wymagania, fabuła, mapa, misje, punkty blasku – PORADNIK + gameplay
Na szybszy czas reakcji Żeń-Szeń Guarana przewaga PRO gamerów

Ori and the Blind Forest został wydany w 2015 roku jako exclusive Microsoftu i z miejsca stał się jedną z wybitniejszych gier. Baśniowy klimat oraz narracja powodują unikalne doświadczenia, cała gra charakteryzowała się bardzo przemyślaną rozgrywką utrzymaną w duchu metroidvanii. Wielu było pewnych, że tak wysoce artystyczne dzieło może ukazać się na rynku jedynie raz. Jakże wielkim zaskoczeniem było, kiedy w 2017 roku Moon Studios zapowiedziało kontynuację. Ori and the Will of the Wisps, gdyż taki nosi ona tytuł, na całe szczęście nie rozczarowała.

Ori and the Will of the Wisps – fabuła i historia bohatera Ori

Głównym bohaterem produkcji Moon Studios, tak samo jak we wcześniejszym wydaniu jest duszek noszący tytułowe imię – Ori. Fabuła gry zaczyna się niedługo po zakończeniu pierwszej części. W tej odsłonie, nasz podopieczny razem ze swoją przyjaciółką, młodą sówka Ku stawiają czoła przeciwnościom losu. Ptasie maleństwo pomimo prawidłowego rozwoju, cierpi na pewien mały problem, którym jest uszkodzone skrzydło. Przy pomocy pomysłowego duszka, przyjaciołom udaję się temu zaradzić, a rodzina może cieszyć się błogą radością. Niestety do czasu. Podczas jednego z lotów próbnych bohaterowie pokonują morze i nieświadomie trafiają do nowej krainy zwanej Niwen. W tym samym czasie dochodzi do pechowego wypadku, w wyniku czego ta dwójka się rozdziela. W tej sytuacji zadaniem Oriego jest odnalezienie Ku. Nie jest to jednak łatwe, ponieważ w Niwen dzieją się bardzo niepokojące rzeczy.

Ori and the Will of the Wisps – Wymagania sprzętowe PC

Poniżej widnieją oficjalne wymagania sprzętowe Ori and the Will of the Wisps, ujawnione przez producenta:

Niech moc będzie z Tobą! Kofeina w kapsułkach 200 mg czystej kofeiny

Ori and the Will of the Wisps wymagania minimalne:

  • System: Windows 10;
  • Procesor: AMD Athlon X4 lub Intel Core i5 4460;
  • Pamięć RAM: 8 GB;
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 950 lub AMD R7 370;
  • DirectX: Wersja 11;
  • Miejsce na dysku: 20 GB dostępnej przestrzeni.

Ori and the Will of the Wisps wymagania rekomendowane:

  • System: Windows 10;
  • Procesor: AMD Ryzen 3 lub Intel i5 Skylake;
  • Pamięć RAM: 8 GB;
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 970 lub AMD RX 570;
  • DirectX: Wersja 11;
  • Miejsce na dysku: 20 GB dostępnej przestrzeni.

Ori and the Will of the Wisps – na PC (Steam), Xbox i Nintendo – ile kosztują?

Gra dostępna jest na konsole Xbox One (81,99 zł) oraz na PC – Steam (29,99 USD). Nintendo Switch (169,16 zł)

Ori and the Will of the Wisps – mapa i bossowie

Pierwszym bossem, z jakim mamy do czynienia w Ori and the Will of the Wispers jest Howl i stanowi część sekcji samouczka w grze. W tym fragmencie zostają wystawione na próbę umiejętności walki, jak i umiejętność platformowe gracza. Wycie tego wilczego bossa można usłyszeć w tle, kiedy zbliżasz się do Spirit Gate, chwilę po zakończeniu zadania z Tokkiem.

Następnie w Kwolok’s Hallow napotykamy na Horn Beetle, który jest bardzo agresywnym oraz nieustępliwym bossem. Dzięki gwałtownym ruchom ma możliwości szybkiego osaczenia gracza i tym samym wykończenia go. Oto poradnik jak pokonać bossa Żuka w Ori:

Chwilę po przebiciu się przez Głębiny Mouldwood, czeka na nas walka z ogromnym pająkiem o imieniu Mora, który już na samym wstępie zrzuca Cię na sam dół, żebyś prawidłowo spadł na jego arenę. Znajdziesz tam bardzo poręcznie wyglądającą półkę, która nie istnieje za długo, więc nie warto się nią przejmować. Na tym etapie, każdy gracz zauważy ściany po obu stronach placu boju, a to oznacza, że można się po nich wspiąć.

W Basenach Luma natrafiamy na bossa nazywającego się Kwolok, a walka z nim dzieli się na dwa etapy bez jakichkolwiek punktów kontrolnych. Ta część rozgrywki wymaga dużej dozy cierpliwości, gdyż testuje ona kilka różnych umiejętności, ponadto wymaga uważnej obserwacji przeciwnika. Oto prezentacja walki z bossem Kwolok:

Podczas misji, która przewija się przez Willow’s End, aby w późniejszym czasie otworzyć dostęp do Spirit Willow, gracz spotyka mini-bossa, którym jest Willow Stone. Ten etap rozgrywki nie powinien być ciężki do przejścia, zwłaszcza wtedy, kiedy rozumie się już jego wzorce ataków oraz sposoby walki.

Bossem końcowym jest Shirek, którego spotykamy w Inkwater Marsh. Jest on bardzo silny oraz duży, a poza tym potrafi wzbijać się w powietrze, wykorzystując to na swoją korzyść w sekwencjach pościgu. Wysyła także płomienie po ziemi oraz strzela pociskami zepsucia. Włada atakiem laserowym, który przechodzi od prawej lub lewej strony ekranu do środka. Używanie latania przez Shirka do niszczenia konstrukcji, prowadzi do wyczerpującej fazy, podczas której pewne jego umiejętności są używane w inny sposób.

W Ori and the Will of the Wisps gracz porusza się po dużym obszarze lasu Nibel, a również poza nim. Podczas tego z pomocą przychodzi dostęp do mapy. Jest ona bardzo przejrzysta i doskonale czytelną, a do tego w miarę estetyczna. Lokacjami dostępnymi są: Inkwater Marsh (Atramentowe Moczary), Kwolok’s Hollow (Odmęt Kwoloka), Wellspring (Źródło i Młyn), Luma Pools (Baseny Luma), Baur’s Reach (Milczący Las), Midnight BurrowsMouldwood Depths (Głębiny Mouldwood), Windswept Wastes (Pustynne Ruiny), Willow’s End (Wierzbowy Kres).

Czym są punkty blasku, jak je zdobyć i za co się je dostaje?

W tej grze główną walutą są punkty blasku. Dzięki nim można kupić jak i ulepszyć umiejętności, czy też kamienie zdolności u Twillena lub Ophera. Sposobem na zdobycie owych punktów jest oczywiście zabijanie wrogów, ponieważ większość z nich pozostawia je po sobie. Następną i chyba najbardziej opłacalną metodą są zadania dodatkowe otrzymywane od niezależnych bohaterów. Warto także się rozglądać po lesie Nibel i poza nim. W wielu zakamarkach bowiem można znaleźć duże, żółte kule z punktami blasku. Dobrym sposobem jest również sposób tzw. farmienia punktów blasku, co można zobaczyć na poniższym filmie „Ori and the Will of the Wisps Spirit Light Farming – Best Spirit Light Farm Spot”.

Misje poboczne oraz ogólny czas gry

Przejście Ori and the Will of the Wisps zajmuje nieco ponad 15 godzin. Sama gra naszpikowana jest różnej maści misjami pobocznymi, które swoją oprawą graficzną jak i muzyczną, potrafią oczarować każdego fana tak bajecznych tytułów. Wystarczy jednak jeden malutki błąd, żeby zacząć od samego początku, co potrafi napsuć krwi nawet najbardziej opanowanych graczy. Warto pamiętać, że zawsze jest możliwość rezygnacji z misji pobocznych i powrotu do eksploracji. Nagrody za misje są najróżniejsze i często bardzo pomocne.

W grze dostępnych jest również sporo wyzwań oraz zagadek jak dzwonki z możliwością odblokowania dodatkowej umiejętności oraz przejścia do opuszczonej nory. Jak wejść do ukrytej nory? Oto poradnik:

 

Ori and the Will of the Wisps – wymagania, fabuła, mapa, misje, punkty blasku – PORADNIK + gameplay
5 (100%) 1 vote
Na szybszy czas reakcji Żeń-Szeń Guarana przewaga PRO gamerów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here